Träning och sjuk!

I söndags red jag både hästarna för Eva K.
Träningen hade fokus på att hästarna skulle vänta och bära sig själva. Vi red mkt innanför spåret med massa övergångar. Sen hoppade vi en massa linjer och en bana på låg höjd.
Rolig och krävande träning tycker jag!

Red Cordy först, han fick gå med C-ponnygruppen så blev riktigt korta avstånd för honom! Hade aldrig klarat korta honom så mkt  och behålla en bra galopp för ett år sen så jag är riktigt nöjd. Hade inte hoppat honom på 3 veckor så han var väldigt laddad i början, men han är så rolig att rida!

Sen red jag Wilma. Hon tyckte att de var superkul och sparkade bakut många gånger =) Kändes väldigt bra fast det bara var 3e gången som jag hoppade henne =) Hon är verkligen spreciell och de känns som vi passar bra ihop.

På kvällen blev jag superförkyld så hästarna har bara fått skritta en liten tur både måndag och tisdag. I måndags red jag och fredrik och igår red jag och Theres. Skönt med hjälp! Men idag var jag lite piggare så jag och Wilma åkte en liten sväng till ridhuset. Imorrn är det Cordys tur. Jag orkar inte rida ordentligt men de får iaf springa av sig lite. Är ju stenhårt på alla grusvägar nu så jag vill inte trava och galoppera.

Har kommit ett par cm snö nu, Wieeee hoppas de kommer mer snart! Längtar efter att galoppera i snön! =)

Ha de!

Ser ut som att Wilma har ett jätte huvud på bilden ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0