Fredag!

Fick sovmorgon idag, min snälla Fredrik släppte ut hästarna å fixade stallet själv så jag kunde sova lite extra! Jobbar helgen, börjar kl 10 och tänkte rida innan så då blir det att gå upp tidigt!

Åkte till Sandra och pluggade på förmiddagen. Vi ska göra en muntlig redovisning om etik vid observationer på måndag. Den ska vara 15 min! Låter kanske inte så mycket men när man väl står där då är 15 min länge! urk!

Nu har jag handlat, tvättat och städat lite inför helgen. Skönt när det är ordning när man kommer hem från jobbet! =)

Vet inte om jag ska rida eller tömköra/longera Cordy idag...han jobbar så bra när man tömkör men eftersom han ska hoppa med Fredrik imorgon kan det noga vara bra för honom att gå ett markarbetspass. Annars får nog Fredrik fullt upp ;)

Det är roligt att hästar är så olika! Min första häst, Hellou, som jag hade på foder när jag gick på högstadiet behövde mjukas upp ett lättare pass dagen innan tävling/träning. aNNi, min ponny var mer som Cordy som nästan behöver bli trött dagen innan. Utan att få träningaverk såklart. Men bommar och mkt lösgörande arbete fungerade bäst på dem. Lee var mer som Hellou. Wilma vet jag ju inte riktigt än men hon är inte den piggaste alltid så ett lugnare pass/uteritt passar nog henne =)

Ha en trevlig helg!

I väntan på ridtur =)

Cordy och Bello väntar på ridtur =)

Kommentarer
Postat av: Sofie

guuuud va kul att du också skaffat blogg! ny läsare; check ;)

2011-11-11 @ 16:58:16
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0