Klippning i stora lass!

Hade inte tänkt att jag skulle klippa hästarna så mkt i år, de får inte så mkr päls och är ju snyggare med pälsen ;) (om den inte är för lång) ;)
Men eftersom det är så "varmt" nu, det är ju väldigt varmt för att vara november, så bestämde jag mig för att klippa dem iaf. Så igår åkte all Cordys päls och idag är de nog Wilmas tur tror jag.
Ifjol klippte jag bara halsen och bogen på Cordy och jag hade tänkt att göra lika iår också men nu hinner det ju växa ut en del innan det blir riktigt kallt så nu körde jag rubbet, kropp, ben, och mkt av ansiktet. Syns knappt att Cordy är rakad ;) Många klipper ju hela huvudet men jag tkr att det är så svårt att få det bra vid näsan. VÄGRAR att ta bort känselhåren där!

Annars då, jaa Rolf var här och skodde Wilma idag...bestämd men snäll var hon. Men ville inte komma till honom i hagen så efter flera försök hämtade han mig och då kom hon gnäggande fram till mig, haha söt!! =)

Skuttade över lite sockerbitar imorse med Wilma. Hon var lite seg idag, lite träningsverk från igår kanske. Vi klättrade i några backar, inte mkt alls men hon har ju knappt gått i backar på några månader. Ska nog vara med och träna lite för Eva K på fred om de blir en grupp här hos oss. Har ju gått många veckor sen operation nu och vetrinären tyckte gott att hon kunde hoppa litegrann. Lagom med mjukstart hemma! =) Är så glad att de gick att plocka bort den lösa benbiten som hon hade, många hästar har ju lösa benbitar. Men eftersom man bara ser dem på röntgen så upptäcks de ganska sällan. Det är inte så ofta de ger problem heller, och fast Wilma aldrig varit halt och vetrinären inte trodde att benbiten skulle ge henne problem så får man reservationer på försäkringen. Galet! Men men, nu är den ute och hon känns pigg å fräsch! <3

C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0