Tävlingsåret som varit

Jag sitter och längtar efter att det ska bli februari så jag kan anmäla mig på tävlingar igen!
Känns som ett lååååååååångt uppehåll men det är skönt för både oss och hästarna att koppla av och träna upp styrka och kondition.

2011
Målet var att jag och Cordy skulle lära känna varandra och att förhoppningsvis rida några felfria 110 cm så vi kunde närma oss 120 cm. Är väldigt nöjd måste jag säga, jag och Cordy passade bätte ihop än jag trodde! Kommer aldrig glömma när Fredrik frågade om jag ville börja rida Cordy och folk runt omkring sa att flera hade åkt av honom. Första gången jag red honom, hästen 2010 vågade jag inte ens galoppera. När jag äntligen började lite på honom så visade han vad han kan göra och jag fick se en stackars tjej flyga av så de ven! Men "ta i trä" än har jag suttit kvar, han är speciell på många sätt men vinner man hans förtroende så ställer han verkligen upp. Men de har inte alltid varit lätt kan jag säga! =)

Vi klarade iaf vårat mål, med vinster och placeringar i 110 cm och även två (av två) felfria 120 cm. Dock ett tisfel på den sista men vad gör väl det? ;) Red lite väl noga ;)

Första tävlingen var i Åmål 6 mars (dagen innan vi åkte till Thailand!) i första klassen 1m, var vi felfria i grunden och jag var super taggad till omhoppningen, hoppade ett räcke diagonalt och tänkte vända innanför ett annat hinder men Cordy drog järnet och hoppade ett helt annat hinder. ;) 0+ute alltså. I 105 cm fick vi tyvärr ett pet i omhoppningen.
Andra tävlingen var i Karlstad tror jag. Ett nedlag i 1m och ett pet i omhoppningen i 105 cm. Det gav iaf en 7e placering- vit rosett!
Sen var vi i arvika, massa fel i 105, rev ett hinder och han stannade på ett räcke så jag fick massa tidsfel. Men i debuten på 110 så vann vi! Wihoo, enda felfria ekipage i grunden =)
Sen hade vi lite stolpe ut med ett nedslag i grunden eller i omhoppningen i 105 och 110 i bland annat säffle. Men i juni på Akka stadion, Sunne GP gjorde vi två dubbelnollor i 110 och debuten i 115. Vit rosett i första klassen och strax utanför i andra.
Sen blev vi 4a i Filipstad i 1m och fick två ner (jag red som en kratta!) i 110.
I Hammarö i Augusti rev vi sista i omhoppningen i 110 och fick ett ner i 115. Kom på första utanför placering i båda klasserna =/

Sen debuterade vi 120 cm i Karlstad och red nolla. Wihoo! Glädetårarna sprutade när jag kom ut från banan!
Sen blev de två dubbelnollor i 105 och 110 i Filipstad med placering i första.
Några veckor efter blev det Nuntorp, (bra tävlingsplats!) dubbelnolla i 110 och vit rosett. och i 120 fick vi ett ynka tidsfel! Var väldigt många starter med och en helt annan konkurrans än "hemma"!
Sen avslutade vi säsongen med en 2a och en 1a plats i Arvika samt Åmål i helgen som var. Där fick vi två 2a platser i lokal å regional 110 och ett ned i 115.

Har säkert glömt någon tävling, alla står ju inte på internet =) Är såklart jätte nöjd med året som gått, det överträffade verkligen mina förväntningar. Är också glad över att Cordy hjälper mig att utvecklas. Om jag är okoncentrerad eller rider dåligt så har han lätt att riva så vill jag vara felfri så måste jag vara fokuserad!
110 i Karlstad



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0